Skoči na glavno vsebino

 

OSNOVNA ŠOLA TRZIN

Urnik

Nadomeščanja

Jedilnik

MARiNKA – Mladostniki s temeljnimi znAnji RIN so KreAtorji prihodnosti

 

Mednarodni in domači dokumenti analize stanja v Evropi in Sloveniji predhodno izvedenih projektih na področju RIN od leta 2023 dalje (B-RIN in KATARINA) kažejo potrebo po sistemski integraciji in nadgradnji poučevanja temeljnih vsebin računalništva in informatike (RIN). Namen projekta je oblikovati eksperimentalni načrt uvajanja, implementacije in evalvacije temeljnih vsebin RIN v inovativnih oddelkih šol v zadnjem vzgojnoizobraževalnem obdobju (6. – 9.razreda).

V ta namen bomo v okviru projekta naslavljali vključevanje temeljnih vsebin in razvoj znanj RIN za učeče se v osnovni šoli od 6. do 9. razreda OŠ.
V specifičnem kontekstu razvojno – psiholoških obdobij učečih se, natančneje poznega otroštva učečih se in zgodnjega mladostništva, bomo dali poseben poudarek prilagajanju in personalizaciji didaktičnih strategij poučevanja temeljnih vsebin RIN značilnostim učenja učečih se.
V okviru projekta MARiNKA bomo dosegli naslednje rezultate:
(1) Popis in posnetek obstoječega stanja na VIZ na področju RIN v OŠ v zadnjem vzgojnoizobraževalčnem obdobju, identifikacija potreb na področju vključevanja RIN ter oblikovanje vsebinskih izhodišč izvedbenega načrta uvajanja temeljnih vsebin RIN.
(2) Razvoj, implementacija in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev, ki se bodo nanašali na uvajanje temeljnih vsebin RIN v osnovno šolo od 6. do 9. razreda.
(3) Priprava Kataloga temeljnih znanj RIN, ki bo na osnovi že obstoječih domačih in tujih dokumentov pomenil nadgradnjo t. i. kurikularnega okvira za opredelitev temeljnih in minimalnih vsebin RIN, standardov znanj in kriterijev za vrednotenje napredka učečih se.
(4) Vzpostavljena učeča se skupnost, ki bo imela ključno vlogo na nacionalni ravni, saj bodo gradiva in izkušnje učiteljev pri implementaciji na voljo vsem članom učeče se skupnosti.
(5) Diseminacija in promocija uvajanja temeljnih vsebin RIN v ožjem in širšem vzgojno – izobraževalnem prostoru pri nas in v tujini in oblikovanje pozitivnih stališč do uvajanja temeljnih vsebin RIN kot medpredmetnih in/ali samostojnih obveznih vsebin učnih aktivnosti v VIZ.

Projekt bo pomenil eksperimentalno in sistemsko oblikovanje podpornih okolij za vključevanje temeljnih vsebin RIN ter mehanizme izmenjave izkušenj in dobrih praks, ki bodo doprinesle k smernicam razvoja in vključevanja temeljnih vsebin RIN v osnovnih šolah od 6. do 9. razreda.

Nosilec projekta je Univerza na Primorskem, v konzorciju pa sodelujejo Pedagoška fakulteta UP, Fakulteta za računalništvo in informatiko UL ter 10 osnovnih šol po Sloveniji.

Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU.

Slika:Universität Primorska Logo.svg - Wikipedija, prosta enciklopedija   Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju - Zavod RS za šolstvo      Dokumenti | GOV.SI       

Projekt bo potekal dve šolski leti: 2024/25 in 2025/26. V razvojni tim šole so vključeni Žan Lunar (učitelj GEO-ZGO), Nežka Rugelj (učiteljica MAT-RAČ in ROID) ter ravnateljica Matejka Chvatal. Naloga razvojnega tima je pripraviti in izvesti načrt.

Prvo leto projekta bomo vanj vključili dva inovativna oddelka. Ta oddelka bosta imela dodatno 12 ur vsebin računalništva in informatike, kjer bodo učenci spoznali, kako računalnik deluje. Nato pa bodo v 6 pedagoških urah izvedli projekt, s katerim bodo skušali rešiti avtentičen problem s področja geografije/zgodovine s pomočjo znanja računalništva in informatike. Avtentičen problem bomo izbrali skupaj z učenci.

V šolskem letu 2025/26 bomo nadaljevali poučevanje v inovativnih oddlkih prvega leta ter dodali dva inovativna oddelka in nadgradili aktivnosti prvega leta.

25. 9. 2024 – Učitelja Žan Lunar in Nežka Rugelj sta se udeležila prvega delovnega sestanka konzorcija projekta MARiNKA, ki je potekalo na Fakulteti za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije, UPR.

Dostopnost